TEXT TILLÄGNAD EN PERSON SOM ÄR MIN FÖREBILD


Jag tänder ett ljus för dig varje dag och tänker på dig !

8 månader sen igår, 8 månader sen jag fick veta att du hade lämnat jorden och specillt oss.Får tårar när jag bara skriver några ord, du var min förebild. Men nu har jag inte längre dig kvar att ha som förebild och se upp till. Du var allas vän , du var en god vän, du var inte som alla andra. Du ville behandla alla väl, du betydde/betyder hur mycket som  helst för oss, dina grannar,dina jagarkompisar,dina vänner,och specillt oss din enda släkt duhade.Du var som min riktiga farfar, men du var bara min låtsas. Du var som en pappa för pappa och faster, dom växte upp med dig. Och jag växte upp med dig. Vet inte vilken person jag skulle vara om jag växte upp med min riktiga men jag är glad att jag inte gjorde det. Och vilka personer skulle alla andra vara? Alla skulle säkert vara helt dumma i huvet. Men sen när pappa&faster var små så kom du in i våra liv. Du lyste upp våran dag, dina skämt,ditt skratt,dina kramar fick oss att bli glada. Men nu finns det bara ett tomt hål. Önskar jag var hos dig just nu. Eller att du var kvar här på jorden. Med oss. På begravning kunde knappt andas när jag gick in i kyrkan och såg gistan. Där låg du och sov. och skulle aldrig mer vakna.. Men nu finns du tillsammans med alla andra goda i släkten. Men önskar du kunde finnas här med oss goda på jorden och vissa idioter men dom är inte din släkt. för du har oss. Du var en kämpe till max. Du överlevde det mesta som nästan ingen brukar överleva, cancer,andrasjukdomar,influensor,hjärtatacker. Men din ord försvann den 3:e Och jag fick veta den 7, av farmor att du var borta. Kunde inte hålla tårarna inne, grät och grät. Har aldrig gråtit så mycket som jag har gjort den senaste tiden. Men du var min förebild. Såg upp till dig. Alla gjorde det.Veckan innan pappa hittade dig död i huset ute på landet och farmor var i lägenheten i stan,så betedde du dig konstigt när pappa sa det till mig så fattade jag att något skulle hända, men jag trodde inte på det. Du såg i syne att någon eller några bodde oss dig, du såg allt i syne. Sen slocknade du och försvann. Om jag inte skulle varit med ellen, den dagen pappa  hittade dig. Så skulle jag aldrig kunnat leva normalt igen.Skulle bli helt stum. Men tänk då pappa hittade sin enda pappa död i en stol i köket? Så jävla hemskt. Ingen förtjänar att hitta någon död på det sättet och få bryta sig in i huset, för att du  inte öppnade och inte svarade när vi  ringde. För 30 års sen fanns inte jag men då kom du in i våra liv och specillt i farmors. Men det gjorde att jag fick växa upp med en VÄRDENS BÄSTA FARFAR. Och det vill någ alla göra .Det finns så mycket jag vill säga till dig, men det går ej för du hör inte, och det finns så mycket att skriva till dig.Men du kan inte se det.Men jag vet att du ser ner på oss och vill att vi ska leva för dig. Och det gör vi  ! Även om det är ett tomt håll utan dig vid våra sidor.Du har kommit till dom goda i himlen säkert.För du är värdens godaste person och du var och kommer alltid vara min förebild farfar.
Vi saknar dig !
1933-2010
Kommentarer
Postat av: Lilmary

Tack så mycket!

Hoppas du får en fin fredag! :)

2010-10-08 - 12:26:56
URL: http://lilmary.blogg.se/
Postat av: carolajhn

Sv: tack snälla! din blogg är också fin :)



åhh, jättefin text!



kram

2010-10-08 - 13:19:30
URL: http://carolajhn.blogg.se/
Postat av: Netty♥

sv' tack så mycket :)

2010-10-08 - 13:30:19
URL: http://www.nettys.se
Postat av: sandija

sv. tack :) din med

2010-10-08 - 13:54:37
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: tack så mycket för ditt bidrag :)

Tävlingen avslutas nästa vecka :)

Kram//Julia

2010-10-08 - 14:25:52
URL: http://pinkstreet.blogg.se/
Postat av: amanda pågående smycketävling

:(



va kul att du e med ♥

2010-10-08 - 16:08:31
URL: http://amoriito.blogg.se/
Postat av: Agnes

sv. Nej xD P

2010-10-08 - 19:49:26
URL: http://happydayz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
VIP?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Din blogg:

Vad var det du ville? :):

Trackback


RSS 2.0